illustrasi |
V
TAPA – YOGA
TAPA – YOGA
Tapa-Yoga iku satemene sawijining pasinaon kang wis kuna, mula anane gunane kanggo ngajokake kekuwataning pikiran.
Sakehing pambudidaya tumrap anata
lakuning napas iku kalebu salah sawijining bageyan kang luwih kuna saka
pokoking Tapa-Yoga, ing pamburine banjur kasusul tekane tambahan
pambudidaya warna warna tumrap badan lan batin kaya dene rupa rupa daya
kanggo nyampurnakake samadi utawa meditasi (ngenengake utawa ngeningake
pikiran).
Ing ngendi endi panggonan bisa tinemu
patrape wong wong ahli tapa kalawan nata lakuning napas (prana). Napas
iku dianggep kaya dene sawijining pralambang saka ing roh (atman) lan
sakehing kekuwatan kang nguripake (brahmana) napas iku angisep swasana
kalawan ‘aether’ kang tansah mili ing sauruting ewon kehing ilen-ilen
ing saindenging badan.
Tapa kalawan napas enering sedya kang
premati iya iku ngisep ‘aether’ nganti daging cuwer sajroning mangkono
iku bisa tinutupan dening badan rohani sabisa-bisa mung sathithik bae
kang di alang-alangi obahe dening badan jasmani.
Kalawan ngemudekake lakuning napas iku
satemene uga ateges bisa ngemudekake (mangreh) kalawan prayoga marang
badane kang wadhag lan uga bisa nguripake tanganing pikiran, kang
panguwasane bias andayani marang makartining badan.
Akeh wong kang ora ngreti bakal dadi
gumun, yen meruhi caracarane nata lakune napas, nganti ana 84 rupa
patrapan ing nalika ngyakinake napas lan tansah ngucapake ukara ukara
saupa bae kaucapake marambah-rambah.
Pirang-pirang rupa caraning nindakake
patrap iku ana prelune kabeh tumrap pambudi daya marang lakuning napas,
dadi patrap patrap iku mung tanpa gawe.
Mula bukane kaum yogi mikir mikir obah
osiking dhiri pribadi upamane : “aku mlaku” “aku nulis” lan liya liyane.
Awit saka dene pirangpirang dina terusan bae pikirane dikumpulake
marang rupa rupa obahing badan, lan tansah ngucapake marambah rambah
sawijining donga kang wis katamtokake, badan dadi tundhuk marang karep,
aliya saka iki uga ing dalem pikiran dadi tuwuh rasane bosen marang
obahan kang sarupa bae katindakake marambah rambah, awit saka iku,
mulane pikiran banjur wiwit dumunung ing sandhuwuring badan.
Manawa yogi wis bisa nundukake temenan
marang badan lan sakehing patrape lan obah osike dheweke banjur wiwit
nata anarik lan mijilake napas (prana yama) tansah kalawan bebarengan
mikirake “aku saiki narik napas, aku saiki mijilake napas, aku saiki
nahan napas, aku saiki ngringkesake badan lan narik napas saka lenging
irung kiwa”, mangkono sabanjure.
Kasutapan kang mangkene iki katindakake
terus nganti bias nyarehake kalawan sengaja tumrap tumindake napas lan
jantung, nganti lakuning napas bisa dadi alon banget saengga wong dadi
kaya dene mati.
Wong ahli kasutapan yoga sumedya mumbul
kang luwih dhuwur, kang panguwasane ana sandhuwure tumindhaking napas,
ana sandhuwure kamurkaning badan, lan ana sandhuwure pakareman amburu
kasenenganing badan.
Samasa dheweke wis bisa mangreh badan
kalawan sampurna lan sakehing obah osik utawa pakarti bisa ditata
miturut sedyaning ati, dheweke bakal wiwit ngancik marang : sangan rupa
sesawanganing bab mati, dheweke banjur anyipta : kapriye carane badan
dadi mati lan dadi rusak, nganti tumeka akhire mung kari balunge bae.
Panyipta mangkene iki diambali
marambah-rambah nganti akhire wong yogi nganggep sangsaya enteng lan ora
ngajeni marang badane dhewe, saselot selote pikirane banjur dadi
mangkene “badanku lumaku………aku ora, badanku ngadeg………aku ora, badanku
linggih………aku ora, badanku leyeh-leyeh………aku ora” mangkono sabanjure.
Samasa yogi wis bisa oncat saka badane
dheweke wiwit nujokake pikirane marang kasutapan kang luwih alus,
sakehing pepenginan kamurkan, napsu ala lan napsu arep ngetogake
kasenengane nganti samareme, iki kabeh mesthi kudu biniat.
Kekuwatan pangucape dadi tuwuh kalawan
mandi, karana pangucap kang kaucapake iku mesthi mijil saka roh sajati.
Awit saka iku mulane pangucap kang ambendoni utawa amberkahi slamet saka
sawijining yogi iku gedhe banget dayane.
Wong wong ahli kasutapan yogi kalawan
auto sugesti (daya pengaruh pribadi) anyambung utek lan urut-urut
anggotaning badan kang winadi, lan ing liya liyane bageyan badan,
kalawan mangkono panguwasaning pikiran bisa ngolah-ngalih panggonan ing
bageyanbageyan badan ing ngendi bae kang dikarepake.
ConversionConversion EmoticonEmoticon