illustrasi |
IV
KALAWAN CARA KAPRIYE NUWUHAKE KEKUWATANING
ILMU KALUWIHAN (=HIKMAH) ?
KALAWAN CARA KAPRIYE NUWUHAKE KEKUWATANING
ILMU KALUWIHAN (=HIKMAH) ?
Kita kena nganggep, yen kodrat alam lan
kekuwataning ilmu kaluwihan kang samengko ana, iku uga wis ana dhek
nalika ewon taun kang kepungkur, nalikane manusa durung pati maju tumrap
pamandengane marang kadadiyan-kadadiyan ing alam jagad.
Wong bisa andulu sasawangan kang
dituwuhake dening kekuwatan gaib sarta kalawan laku tapa bisa nuwuhake
kekuwatan iku, ananging sabab saka apa uwong bisa aweh katerangan.
Tarkadhang bisa anggunakake yen nitik
saka kehing laku-lakupralambang lan mantram-mantram, kang digawe dening
wong-wong kang ora mangerti, kang kalawan ngawur dheweke coba-coba arep
nekakake karepe.
Ing antarane sakehing
pralambang-pralambang, mantram-mantram ajaran-ajaran saka para guru
lakuning kasutapan-kasutapan kang sarana nyiksa badan, lan aturan kang
gawe giris ing nalika nindakake cara kang winadi, lan liya-liyane maneh
sapanunggalane cara kang kaya mangkono iku, kabeh mau padha nyatake
dhasare kang sarupa.
Dasar dasar iki bisa menehi pituduh yen
satemene pancen ana temenan kekuwatan gaib iku, awit saka anane
kekuwatan gaib iku uga, mulane para wong wong sakti ing tanah Hindu,
Mesir, lan Assyria dadi andarbeni panguwasa gedhe kang bisa mrabawani
marang wong akeh.
Dhek jaman kuno kira kira 2000 taun
(sadurunge taun masehi) kang kapungkur wong wong bangsa Griek Yunani,
nalika sarawungan karo kasusilane bangsa mesir bareng nyawang kahanane
pralambangpralambang
lan laku lakuning agama jaman kuna,
dheweke kagum banget banjur tumindak niti priksa kalayan mempeng, sarta
banjur nyinau marang ujar ujaring pralambang kang surasane luwih jero
nganti ora gampang dingerteni ing sadhengah wong.
Panaliti kang katindakake ing jaman kang
kari kari wis bias buduhake, yen wong wong Griek mau mung ambuntut bae
marang tapak tilase padri padri bangsa Mesir kuno, kang mujudake upama
upama kaya dene pralambang pralambang kang sinamar, nganti ora kena
diterangake surasane.
Aturan mantram tinemu saka kono, akeh kang ora kena ditaliti mangkono uga pangrakiting ukara uga ora gampang dingerteni.
Sanadyan mengkonowa nanging sanyatane ing
dalem mantram mantram iku uga ngandhung kekuwataning pikiran kang asli,
Duk ing jaman ka wong wong Mesir lan Griek uga ora bisa nyumurupi anane
kekuwatan gaib iku ananging kita kena nganggep yen daya prabawaning
pralambang-pralambang lan mantram mantram iku bisa nelukake jiwane wong
akeh.
Sepira bablasing panaliti kang wis bisa
tinemu, iya iku padri padre Mesir iku bener anduweni kayakinan tumrap
sakehing kawruh kawruh kalairan ananging dheweke ora mung nganggep
marang sakeh ing kawruh-kawruh kalairan iki minangka pangajaran kang
premati deweke iku tansah amburu ilmu kang ora kena diyakinake saka buku
buku utawa kalawan tetembungan bae, awit saka iku mulane dheweke iku
uga banjur misahake dirine saka golongane wong akeh pada nindakake
pakarti sarana tanaganing badan wadag nanging golongan padri kosok
baline pada makarti anguwatake batin, sabisa-bisa mung mligi ngudi
kauripan batin bae.
Akeh cara-caraning kasutapan kang
katindakake antarane : nyiksa badan, pasa nindakake sarananing urip
kalawan cara kang siyo sakehing cara kang mangkono mau prelune kanggo
ngeukti panguwasaning pikiran kang kena kapigunakake miturut sedyaning
ati lan saguh urip ing dalem kegaiban bab iki bisa dingerteni karana
rasa kang tuwuh.
Caraning urip kang mangkono iku mung bisa
diudi dening wong sawatara bae, akeh wong kang ora kuwawa ngajokake
dirine ing dalem ilmu gaib mestine dheweke iku wis krana seneng kalawan
rupa lair bae.
Eliphas levi nulis ing dalem bukune
“Dogme et Rituel de la Haunte Magie.” Yen ilmune wong ahli kasutapan iya
iku kasekten ora saben wong bisa nekakake lan mangerti.
Banjur pitembunge : “Kasakten iku
sawijining kerajaan kang angker, ngemungake tumrap wong-wong ahli
kasutapan lan raja raja, wong ahli kasutapan kang sakti dudu salumrahe
wong tapa bae lan karajane ora sesambungan karo raja-raja ing donya
iki”.
Akhire pitembungane : “Sing sapa kang
sedya luwung mati tinimbang karo ambuwang hakekat, iya dheweke iku kang
ngudi kauripan kang sajati sabab kalawan mangkono iku dheweke dadi ora
bisa mati jiwane ing salawas-lawase”. Iya iku sedyane kang premati kang
disedyakake dening wong-wong ahli kasutapan.
Pythagoras aweh pangajarang murid-muride, supaya bisa anteng lan netepi nyegah sabarang sirikan.
Wong-wong fakir lan brahmana padha
nindakake sakehing siksa tumrap dirine dhewe, kalawan sedya arep tumeka
ing dalem karajan saka karep kang mardika lan saka kamardikaning Allah
sakehing cara panyiksa diri iku kapetik saka pranatan kasutapaning ilmu
gaib ing jaman kuna.
Ing sauruting dalan kawruh gaib wong ora
kena tumindak kesusu papan pacampuhan antarane menang ngulup utawa kalah
sirna tumindak kalawan ragu ateges ilang akal budine leren ateges rubuh
mundur ateges mlesetake dhiri marang sajroning jurang.
Ilmu kaluwihan saka wong wong Mesir wis
cecampuran karo ilmune wong wong Griek lan Yahudi ilmu kasekten kalawan
cecampuran karo ilmu Hindu lan Arab awit saka cecampuraning ilmu gaib
kang wis dadi banjur dumadi laku kasutapan tumrap kawruh gaib.
Ing jaman tengahan wong wong Eropah wis pracaya marang kaampuhane tetembungan mantram.
Tumrap wong wong kang nglakoni tapa ditetepake pralambang telu : diyan, jubang, teken.
Diyan minangka pralambanging pepadhang
tumrap kahanan kang umpetan (gaib) jubah minangka dadi pralambange
katentremaning ati kang sampurna dene teken iku minangka dadi
pralambanging kekuwatan gaib.
Antara liya-liyane uga kekuwatan pikiran
iku diyakinake tumrap kanggo naliti bab bab kang wis kalakon lan bab bab
kang bakal kalakon kalayan kekuwataning pikiran iku dudu prakara omong
omong bae. Manusa iku dumadi saka wohing panyipta saka kekuwatan
pikiran.
Saben manusa kang ana ing ngarepan kita
bisa lumaku urip makarti ngucap, nembang, ngobahake sikil utawa tangan,
dheweke iku menehi sumurup marang kita, sawijining lelakon uripe lan
sawijining rancangan lelakone ing tembe.
Wong kang wis mangerti temenan marang
keluwaraning pikiran bisa maca kalawan katamtuan kauripane wong sarana
nyawang tanda tanda kang katon.
Tumrap migunakake badan wadhag kalawan
sampurna iku uga sesambungan karo kekuwataning pikiran manusa iku
dumunung ana ingdalem apa apa kang lagi pikiran dene badane iku wujude
kang katon wewongunane awit saka iku mulane uga pikiran pikiran kita iku
bias ngemudeni badan.
Dek nalika puluhan taun kang kapungkur
ana sawijining fakir teka ing kuta paris, dheweke bisa maca layang kang
isih tinutup ing sajroning amlop.
Nalika ditakoni kapriye carane dheweke bisa tumindak mangkono wangsulane fakir mau mangkene.
Aku anarik pikiran pikiran kang ana
sakitare layang iku sawise aku banjur nuturake unine unine pikiran
pikiran iku saben wong bisa nyinau kapinteran iku kalayan yakin.
Pirang pirang puluh tahun kang kapungkur
wong wong kang padha nunggang kapal api mail Hindhu nyawang kalawan
gumun marang sawijining wong Hindhu kang ana sandhuwuring dhag
panganggone clana cekak kang isih kembroh banyu segara, dheweke banjur
ngetokake saka dhadane arupa watu gedhe gedhe sapirang pirang nganti
tumpuk tumpuk.
Saka pitakoning wong dheweke mangsuli mangkene : aku nyipta watu watu iku kalayan pikiranku !
Ing dhuwur iku conto rong rupa kang
prasaja banget saka pakartine kekuwataning pikiran kadadeyan-kadadeyan
kang katurake iku mau memper kaya dene sulapan mangka panggawe panggawe
iku sanyatane sesawangan saka makartine kekuwataning cipta saka pikiran
pikiran, conto conto iku mung nuduhake yen wujud wujud kang prasaja saka
kekuwataning pikiran uga bisa kena ing antarane wong wong kang ora
kalawan ikhtiyar luwih dhuwur karo dheweke iku kang anduweni kapinteran
kang wis tinemu.
J Gambell Omah, ing dalem bukune kang
dialamati : The mystics ascetica and saints of india, nuturake sawantara
kadati yen kang mujijad, kang digawe dening kaum yogi ing Hindhu.
Ing dekhan ana sawijining Sardar kang ora
pracaya marang ananing memedi sawijining Sadhu carita marang dheweke
yen sanyataning memedi iku pancen ana temenan. Apa maneh Sadhu mau uga
sadiya mitongtonake wujuding memedi sawatara marang dheweke. Saka
pitakoning wong dheweke mangsuli mangkene : aku
nyipta watu watu iku kalayan pikiranku !
Ing dhuwur iku conto rong rupa kang
prasaja banget saka pakartine kekuwataning pikiran kadadeyan-kadadeyan
kang katurake iku mau memper kaya dene sulapan mangka panggawe panggawe
iku sanyatane sesawangan saka makartine kekuwataning cipta saka pikiran
pikiran, conto conto iku mung nuduhake yen wujud wujud kang prasaja saka
kekuwataning pikiran uga bisa kena ing antarane wong wong kang ora
kalawan ikhtiyar luwih dhuwur karo dheweke iku kang anduweni kapinteran
kang wis tinemu.
J Gambell Omah, ing dalem bukune kang
dialamati : The mystics ascetica and saints of india, nuturake sawantara
kadati yen kang mujijad, kang digawe dening kaum yogi ing Hindhu. Ing
dekhan ana sawijining Sardar kang ora pracaya marang ananing memedi
sawijining Sadhu carita marang dheweke yen sanyataning memedi iku pancen
ana temenan. Apa maneh Sadhu mau uga sadiya mitongtonake wujuding
memedi sawatara marang dheweke.
Kalawan mitrane telu Sardar ing
sawijining wengi padha lunga marang panggonan kang wis katamtokake ing
sajroning alas Sadhu mauuga ana ing kono, sawise pada kumpul Sadhu iku
banjur anggarit lemah sarupa kalangan ing sakitare grombolan iku,
dheweke padha dipacuhi ora kena metu saka sajroning kalangan, sing sapa
nrajang pepacu iki bakal kaancam bebaya pati.
Wis mesthi bae wong papat iku ana ing tengah tengahing kalangan atine tansah senak senik.
Kalawan ati kang rada wedi Sardar nyawang
ing panggonan peteng, dumadakan dheweke banjur weruh sesawangan awujud
sagrombolan wong wong cebol kang endhase gundhul, katon lumaku dampyak
dampyak ana ing sawijining panggonan kang do murub arupa obor.
Akhire rerupan mau padha jingkrak
jingkrak sawatara menit suwene, nanging tansah pisah adoh saka kalangan,
nganti kawusanane Sardarnyatakake durung marem atine, lan durung
pracaya temenan karo anane memedi lan iblis.
Temenane Sardar nyatakake kepingine neksekake maneh kalawan terang, Sadhu uga nyaguhi.
Ing wengine maneh permainan memedi mau
diambali, nanging samengko kang katon kawujudan prawan-prawan kang padha
anggawa damar-damar cilik, katoning kawujudan iku ora pati adoh saka
garis kalangan.
Sardar nuli nyatakake yen wis marem atine, lan pracaya temenan yen memedi iku pancen ana nyatane.
Kaum yogi ora mung bisa gawe bab-bab kang becik bae, sarta ora angganggu apa apa nanging uga bisa gawe sakehing piala.
Nalika taun 1899, ing sawijining omah
warung ing Amritsar ngalami kobongan kang andadekake karugian gedhe, lan
ana sawatara wong kang nemahi kacilakan.
Ana sawijining Sadhu lumaku liwat ing
panggonan sauruting warung warung saben dheweke papriman, wong-wong kang
padha dodolan ing kono tansah nyentak-nyentak, lan ana sawiji kang
ngina : “kowe wong ora duwe isin, panganggomu bregas kok ngemis”.
Satemene Sadhu mau pancen iya manganggo
sara bregas temenan, saka pawehe sawijining nyonyah, deweke dadi napsu
banget awit saka tembung pangina iku mulane banjur angobong sandhange
dhewe ana ing dalan sangareping warung mau.
Sawise Sadhu mau ngilang dumadakan ana
geni murub mubal mubal saka wuwungan omahe sudagar warung kang ngina
marang Sadhu mau. Kalawan rikat geni nular mremen marang kanan kering
kalawan gupuh ana wong kang nusul parane Sadhu iku, nanging wis ora
katemu omah telung wuwung wis kobong entek-entekan.
Wong wong ahli kasutapan uga gawe kabecikan deweke iku nulak nularing lelara, nyirep mubaling geni lan liya liyane.
Nalika taun 1898 kalane ing Punjab usum
lelara pes ing antarane rakyat tuwuh kewuhane kang gedhe banget.
Kabingungane rakyat iku akeh kang kadadiyane lantaran anane
aturan-aturan bab panyegahing lelara kang kudu katindakake nganti
angluwihi kasamarane marang anane lelara mau sajrone kabingungan iku
dumadakan ana sawijining yogi teka saka pratapane ing Amritsar deweke
linggih ing sacedake ing panggonan patandhon banyu sanjabaning kutha
dheweke banjur kongkonan sawijining murid supaya aweh weruh marang wong
akeh yen tekane deweke ana prelune arep nyingkirake anane pageblug pes
ing kutha iku,sawijining prajanjian kang katetepake iya iku para wong
wong sugih ing sajroning kutha iku, gelem mendem deweke duwit sapantase
perlu kanggo nyadiyani pangan marang wong wong miskin, nyata temenan
pageblug pes mau banjur bae sirep ora nganti nular maneh ing sajroning
taun iku ing kutha Amritsar ngalami kaslametan.
Wong loro kang padha ahli tapa aran
Haridas lan Hassan Khan tansah sadiya arep mitongtonake bab bab kang
mujijad ing sangarepe wong wong Eropah.
Luwih maneh Hassan Khan iku sawijining
wong kang aneh deweke iku agamane Islam, deweke dudu juru sulap dene
enggone ngupaya kalawan mitongtonake kahanan kang aneh, dheweke gelem
mitongtonake kabisane ngemungake yen ana wong kang ngresaya marang
dheweke ana ing sajroning pakumpulan.
Upama ana sawijining wong anjaluk anggur
sagundel kang wis misuwur mereka, ora luwih utawa rokok srutu lan liya
liyane, wis tau kelakon pinuju lagi kentekan sampanye kalawan pasamen
ana wong anjaluk marang Hassan Khan supaya nganakake sampanye Hassan
khan banjur menyat saka palinggihane kalawan ngrasa kurang seneng, sarta
ngucapake panggrundeling atine padha sanalika ing dhuwur banjur ana
gendul sampanye anglayang, gendul minuman iku banjur tumiba ing dhadhane
wong ahli tapa mau, sabanjure tiba ing jobin sumyur pating bececer
belinge, dene isine sampanye wutah dlabaran.
“Dulunen!” pangucape Hassan : “Aku wis mitongtonake kasektenku ananging awit saka kagugupanku, nganti anjengkelake atiku.
Sawijining kadadiyan maneh kang mujijad ing dalem sepur salah sawijining wong anjaluk ngombe marang Hassan.
Klaweka tanganmu marang sanjabaning
jendela. “mangkono wangsulane Hassan, padha sanalika iku tangane wong
mau wis anyekel gendul isi anggur kang becik.
Campheli Oman mitembung anjaluk sumurup kapriye carane Hassan dene bisa oleh kasekten kang mangkono iku.
Wong ahli tapa iku banjur ngandakake mangkene :
“Nalika aku isih nom ing desa bita,
katekan sawijining Sadhu kang rambute dipapal sarta rupane ala banget,
akeh bocah bocah padha gegrombolan ing sakitare karo ambebeda, bareng
aku weruh patrape bocah bocah iku lan banjur padha tak kon ngendahake
marang wong alim iku sanadyan dheweke iku wong Hindhu uga pantes
ingajenan, Yogi mau banjur mandeng raiku ing sawise iku saben-saben
kepethuk dheweke nalika dheweke isih dedunung ing desa kita, aku rumasa
ketarik atiku marang wong ahli kasutapan mau, aku uga sok nekani ing
omahe ing sawijining dina dheweke nawakake marang aku sawijining ilmu
kasekten uger aku delem nindakake kalawan tertib miturut pituduhe, aku
saguh nglakoni mangkono kalawan miturut pangrehe, enggale aku uga wiwit
nindakake kasutapan lan laku liya liyane nganti 40 dina suwene. Guruku
aweh pangajaran ilmu gaib kalawan donga donga sawise rampung enggone
nglakoni tapa, dheweke banjur akon marang aku supaya lumebu ing
sajroning guwa kang peteng ing gunung, saulihaku saka kana, aku mesthi
kudu matur marang guruku apa kang tak weruhi nalikane aku ana sajroning
guwa iku, kalawan gumeter lan giris aku ngestokake apa kang dikarepake
dening guruku wusana aku mulih sarta tutur marang dheweke yen ing dalem
guwa mau aku mung bisa nyumurupi wewujudan sawijining mata-mata gedhe
lan mencorong.
“Yen mangkono iku becik banget” pangandikane guruku.
Kalawan eram aku durung mangreti marang anane kasekten apa kang wis tak temu.
Guruku wis bisa ambatang marang osiking
pikiranku kang mangkono mau deweke banjur nudingi watu sawetara cacahe
kang anaing dalan sarta akon marang aku supaya dongani watu watu iku.
Sawise tak leksanani apa barang pakone,
guruku banjur ngandika “saiki kowe kena mulih lan banjur kancingan
lawang ing sajroning kamarmu, samasa kowe ngucapake prentah supaya
anjupuk watu watuiku mesthi banjur klakon.
Aku banjur mulih kalawan dheg-dhegan atiku, sarta gugup banget.
Sawise teka ing omah aku banjur kancing
lawang ana sajroning kamar. Aku nuli prentah marang jin supaya nekakake
watu watu mau, ora antarane suwe kalawan kaget banget aku nyumurupi
wujudipun watuwatu iku wis tetumpukan ana sangareping sikilku.
Aku enggal-enggal banjur marani guruku ing omahe sarta nyritakake marang dheweke bab lelakon kang mentas tak alami.
Guruku ngandika : “saiki kowe wis bisa
nindakake panguwasa kangkaya mangkono tumrap sakehing barang, ananging
kowe kudu migunakake ilmu iku kalawan kira-kira lan pangati-ati sarta
ora bias ngumpulake barang-barang kang tinemu saka panguwasa ning ilmu
ikudadi darbakmu dhewe.”
Mung tumeka samene ceritane Hassan Khan.
Sawijining panggede bangsa Perancis aran Jacolliet wis nyumurupi dhewe marang ilmune fakir Govindo Swami.
Fakir iki mitongtonake rupa kagunane ing
ngarepe panggede Perancis mau antarane kaya kang kasebut ing ngisor iki.
Sawise fakir mau luwar saka enggon anglakoni tapa 20 dina suwene,
dheweke lumaku mlebu ing sajroning gedhonge jacollet dene sandhangane
fakir mau mung cawet bae kang ambane kira kira 10cm rambute gombal sarta
anggawa teken kang nganggo kancing pitu kang dadi tandane sawijining
padri. Nalika dheweke miwiti mitongtonake kasektene luwih dhisik ambuka
cawete dadine mung wuda blenjet.
Tuwan Jacolliet prentah marang fakir iku
teka ing sawijining loteng sajroning omahe sakehing lawang lawang lan
gang gang banjur padha tinutup rapet, kacaba mung kamar siji kang
diwengakake.
Ing wektu iku wis wayah mahrib, ing
loteng lan sajroning kamar iku digantungi diyan-diyan lenga cocos kang
madangi satebaningi panggonan iku nganti tumeka pojok-pojoking kabalat
kabeh.
Ing satengahing loteng iku, enggone
Govindo Swami ngatur syaratsyarat, ngobong dupa lan ngucapake donga
kalawan linggih sila, tangane tengen ana sanduwuring pulung ati tangane
kiwa lendhehan tekene. Fakir iku mau pisan pindho bae enggone molahake
tangane tengen ing sandhuwuring sirahe.
Bareng wis antara setengah jam, kalawan
dumadakan sajroning kamar iku nuli ana kang muncul arupa sagolonganing
mega cilik kang nyumunarake cahya terang banjur ana kang muncul saka ing
mega iku sarupa wewayangan lan banjur ilang.
Sawise antara sawatara menit ana kang
muncul maneh arupa tangan tangan, kawitane mung katon samar samar
nanging suwe suwebanjur dadi luwih cetha. Kehe ana 16 tangan kang ana
wayangane, sanadyan uga ana antarane kang katone rada samar-samar.
Nalika ana pitakon kang ditujokake marang
fakir iku apa tangan tangan kang pada katon iku kena digrayang,
dumadakan banjur ana salah sawijining tangan kang nyekel tangane tuwan
Jacolliet tangan setan iku karasakake gepokan kaya dene cilik lan teles
memper tangane wong wadon.
Govindo Swami manuhake uga marang tuwan jacolliet supaya wawan gunem karo tangan iku.
Ing sanalika kono tangan mau banjur metuk
sawijining kembang soko ing pot kang ono ing kono, sarta banjur
nibakake kembang iku ingsangareping sikile tuwan Jacolliet mau.
Nganti meh rong jam suwening pitongtonan
iku fakir iku tansah tetep enggone linggih anteng sabanjure mega kang
terang kalawan sajroning tangan-tangan mau banjur pada mlayang-mlayang
kakiteraning sajroning kamar iku kalawan ngepet ngepetake epek-epeke,
nyawurake kembang kembang, nenulis ing dhedhuwuran mujudake aksara
aksara kang mawa cahya kaya deni geni, antarane mujudake tetembungan
sanskrit kang unine mangkene : Diayavapur gatra, kang tegese mangkene :
“Aku padha nglimputi badan kalawan daging cuwer”.
Ing sacedhaking anglo padupan ana rerupan
pega kumelun-kelun kang banjur mujudake pawakane sawijining brahmana,
brahmana iku banjur ngepyur epyurake jantu apa apa ing padupan kono,
brahmana mau banjur nyekel tangane tuwan Jacolliet tangan iku panggepoke
karasa anget lan urip wusanane sakehing rerupan kang katon mau banjur
padhangilang.
Wong-wong ahli kasutapan ing tanah Hindhu
padha ngyakinake ilmu cipta, ilmu ngobahake barang tanpa nganggo
digrayang, ilmu nekakake daging cuwer (fluidium of ectoplasma) kang bisa
mujud pawakan manusa, ilmu mati raga ing dalem 40 dina suwene, ilmu ora
mempan kena ing geni, ilmu mati rasa, ilmu ora mempan ing braja (barang
landep saka wesi utawa waja), lan liya liyane maneh. Dheweke bisa oleh
sakehing ilmu ilmu iku kalayan laku tapa, mesu brata murih majuning
kekuwataning batin lan nglrani badane wadhag kang katon ing kalairan
iki.
Ananging keh kehing wong uga kerep bae
tinemu golongan ing wong ngapus-apusi kang akudung kasutapan lan
migunakake ilmu sulap, padha galandhangan turut dalan kalawan sedya arep
ngapus-apusi marang wong wong kang bodho, tindak pangapus-apus kang
mangkono iku ambebayani banget tumrap keslametan akeh.
ConversionConversion EmoticonEmoticon