illustrasi |
VII
KAWIGATEKNA KANG PRELU ING DALEM KASUTAPAN
KAWIGATEKNA KANG PRELU ING DALEM KASUTAPAN
Ana sawijining wong nom noman aran B kang
nyambut gawe ana ing sawijining pabrik roti ing Nenburg sajroning
jajahane bangsa Donou. Ing sawijining saro mbarengi masa panas sajroning
taun 1900 sawise nyambut gawe dheweke mlaku mlaku ing alaing kono
dheweke ketemu karo sawijining wong wadon tuwa kang wis misuwur dadi
dhukun patenungan.
Awit saka B katon susah banget, mulane wong wadon tuwa ahli patenungan mau banjur pitakon marang dheweke, geneya B susah banget.
B mangsuli yen sabenere dheweke iku mung
nyedihake dirine dhewe kang tinakdir kojur. Wiwit cilik mula dheweke
mung tansah nandhang sarwa ing pabrik roti iku bae, apa maneh mung
tansah nandhang sarwa kucingkrangan.
Dhukun patenungan iku banjur pitakon maneh apa ta B kepengin nuli dadi wong sugih.
Wis mesthi bae B banjur mangsuli kalawan cetha : “Iya”
Calathune dhukun patenungan “Yen mangkono
gampang bae” “iki ana ruji kayu siji, kok jupuk. Manawa mengko bengi
ana ing panggonan kang sepi iki kok japani telung rambahan saka ngisor
manduwur lan saka dhuwur mangisor kanjut ana kang metu saka ing kono
nemu dhuwit ringgitan siji tinemu ana sawijining pojokan kowe aja wedi
wedi. Dene japane iku mung cekak bane mangkene…….
Wong nom noman mau banjur dadi bungah
banget sawise ngucapake trima kasih banjur mulih marang pondokan ing
sajroning pabrik roti.
Wengine dina mau dheweke lumebu ing dalem
senthonge nuli kancing lawang sawise nata panggonan kang prelu deweke
banjur ngadeg ing tengahing sentongan kalawan anjapani ruji kayu mau
telung rambahan munggah mudun.
Lagi rampung bae enggone ngucapake japa
ing sanalika kono sajroning senthongan iku ana kang muncul sawijining
wong bajang kang panggonane sarwa aneh. Badane sakojor nyumunarake cahya
biru putih, demit iku banjur jingkrak jingkrak mrana mrene sawatara
menit suwene, dumadakan banjur ngilang lap ora katon nganti sajroning
godhakan iku dadi sepi nyenyet. Wong nom noman mau kang maune lagi
manoni pitongtonan kang aneh iku kalawan mengkring githoke samengko
banjur inceng-inceng ngawasake ngiwa nengen ngarep mburi, menga mengo
kekiteran kaya wong anggoleki kalawan tuntunane aku nglakoni pasa
apa-apa wusanane ing sawijining pojokan, bener uga deweke nemu dhuwit
saringgit. Dheweke banjur enggal enggal anjupuk dhuwit iku kalawan
bungah kang kaworan rasa wedi.
Mangkono sabanjure saben wengi dheweke
nindakake pitongtonan setan iku kalawan dhewekan bae, sangsaya suwe
atine dadi saya rumangsa kawatir.
Ing wengi kang kaping pat salagine
ngucapake japa dumadakan dheweke dadi kaget karana kaya dene krungu kaya
ana swaraning tindakan rikat ngener marang lawanging senthonge, kalawan
gugup dheweke nylingkuhake rujine lan banjur ngengakake lawang sumedya
meruhi apa kang ana ing jaba mbok manawa juragane teka niliki ananging
sanyatane ing jaba kahanane mung sarwa sepi bae mulane dheweke banjur
kancing lawang maneh.
Lagi bae dheweke ngucapake japa kang
sarambahan ing sadhuwuring rujine pada sanalika dheweke kapeksa
nyumenekake maneh kalawan kaget amarga krungu swara kaya lawange kitetek
saka ing jaba dheweke banjur ngengakake lawang maneh, nanging tetela
yen ing jaba ora ana manusa siji sijiya.
Kaya mangkono saben-saben dheweke nindakake upacaraning japa setan iku sadhela-sadhela dheweke nemoni gangguwan.
Sajroning rong minggu raine wong nom
noman B, mau wis katon akeh owahe dadi pucet banget, mripate ketara
kayawong kang tansah arip bae, apa maneh polah tingkahe banget enggone
lesu bae polatane katon kaya wong kang sedhih kawoworan gugup.
Juragane kaget banget bareng nyumurupi
kahanan kang mangkono iku karana suwe suwe B dadi sangsaya linglung lan
mripate katon towong nganti juragane nguwatirake yen B temahane gek dadi
wong lara owah, enggetane begja banget dene ing sawijining dina
ditekani Dr.A. Mesmer, sawijining wong ahli ilmu sihir, wong ahli ilmu
sawise bisa nyumurupi pasemon raine B wis ora kasamaran marang apa kang
dadi sababe wong nom noman iku dadi linglung kaya mangkono iku wusana B
dadi waras saka larane asabat dening gaibe Dr.A. Mesmer.
Ana sawijining wong bangsa Amerika kang
anduweni pikiran kepengin banget bisa dadi sawijining wong kang sakti,
deweke oleh pangurungu ing bab mujijad saka ilmu ilmune wong yogi ing
tanah Hindhu, banjur bae ninggal anak bojone dheweke mangkat lunga
marang tanah Hindhu, ngarep bareng sawetara sasi dheweke bali maneh
marang Amerika nanging kalawan kena gangguwan asabate lan tansah rumasa
wedi yen dheweke nganti nemahi lara owah engetane.
Conto wong rupa kasebut ing dhuwur iki
dadi pepeling tumrap marang wong kang nyinau ilmu-ilmu gaib, bebaya apa
kang tansah ngancam marang wong kang nyinau ilmu-ilmu kasekten kalawan
dedalan kang kliru sarta kalawan sumengka panindake.
Ing dalem bageyan bageyan kang wis
kasebut ing ngarep mau wis anuduhake kapriye carane nindakake kasutapan,
apa maneh para kang tinemu kalawan laku kang akeh banget begalane ing
dedalan kang diambah kanthi susah payah.
Uga ora saben wong bisa oleh kekuwatan gaib kalawan sampurna, awit sawiji wijining wong iku wis anggawa takerane dhewe-dhewe.
Ananging sakabehing wong iku padha anduweni kekuwataning pikiran lan kekuwatan iku kena lan bisa digedekake prabawane.
Sawijining murid kudu miwiti kalawan
mikirake kahanan lan obah osike badane dhewe. Deweke mesthi kudu bisa
nelukake napsu lan tindaking dhirine, dheweke mesthi kudu sujud kalawan
temen temen marang panguwasane Kang Maha Agung, apa maneh pikirane
tansah tentrem lan tetep.
Piwulang ing dhuwur iki minangka dadiya dhasare sakehing kasutapane, ilmu kekuwatan gaib.
Sawijining yogi ngandika marang murid
muride : nandura dhewe bibitmu, pethiken dhewe pangan duwekmu,
kawigatekna : “urip lan pikiren”.
Luwih luwih ujaring piwulang ilmu gaib
mengkene : “udinen panguripan umum kaya dene saben saben bae ananging
elihen boboting timbangan pikiren marang prenahing kauripan batinmu.
Pangalahan iki diajokake kalawan
tetimbangan bab bab kang ana ing dalem kauripan batin, tetembungan iki
dadi lawanane panguripan lain.
7
Sajroning batin kudu ana uriping angen angen pokok kauripan alam kabeh tuwuh kabeh urip.
Murid mesthi kudu samadi kalawan nujokake
gumolonging pikiran tumuju marang bibit sawiji nganti dadi wit kang
nguwoh kalawan subur, wusana rontog godhonge dadi layu, akhire banjur
mati lan gapuk.
Patrap patraping pangudi kang kaya
mangkene iki ana pigunane kanggo nglilirake budine para murid supaya
mangerti kalayan terang ing bab wewadining urip kalawan mangkono,
atining wong banjur bisa tetep temenan, ora bakal was semelang maneh.
ConversionConversion EmoticonEmoticon